Promotie


Promotie

Eén van de belangrijkste aspecten van het organiseren van een succesvol evenement is de manier waarop je het evenement promoot. Het bepalen van je marketingstrategie, en het daarbij behorende marketingplan, is daarom ontzettend belangrijk. Veel organisatoren en organisaties hebben de neiging meteen met marketing en promotie te beginnen, zonder dat daar een goed plan aan ten grondslag ligt. Leer van de ervaringen én fouten van anderen, en start direct goed met jouw marketingcampagne.  Eventerz helpt je de beste marketingstrategie te kiezen en deze ook daadwerkelijk uit te rollen.

Dit doe je door het bepalen van de perfecte marketingmix voor jouw evenement.
Welke elementen bepalen het succes van je marketingcampagne?  Hoe stel je een realistische begroting voor de marketing op?  Er is zoveel mogelijk dat organisatoren vaak door de bomen het bos niet meer zien.  De stappen in de e-learning modules maken het ook mogelijk om taken binnen organisaties en teams te verdelen. Voor een sportvereniging ideaal omdat je dan ook een vrijwilliger kan vragen om een deel van de marketingcampagne voor bijvoorbeeld een open dag op te pakken aan de hand van de praktijkvoorbeelden. Ook met minimale ervaring. 

Je vindt hier onuitputtelijke inspiratie met betrekking tot de marketingcampagne voor een evenement. Je vindt tips voor het (deels) uitbesteden van de marketing, maar ook voor zelf realiseren van de marketingcampagne. Er komen heel veel onderwerpen aan bod. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Vormgeving
  • Drukwerk en verspreiding
  • Banners
  • Adverteren op radio, tv, in kranten, op  billboards
  • Affiliate Marketing
  • Gebruik van re-marketing en zoekmachine marketing (SEA)
  • Het gebruik van eventwebsites en eventapps
  • Het gebruik van verschillende social media kanalen, plan programma’s, en andere marketingtools
  • E-mailmarketing en nieuwsbrieven
  • Marketing Funnel
  • Guerrilla Marketing
  • Het werken met influencers

Het bereiken van en omgaan met de media is een vak apart. Eventerz biedt je talloze praktische tips en handige links, die je kunnen helpen het contact met de media te professionaliseren. Er is bijvoorbeeld een overzichtelijke perslijst beschikbaar.

In een uitgebreide E-Learning module vind je een totaal stappenplan voor het aanmaken en versturen van een persbericht, én ontvang je tips en tricks voor het contact met de media.

Alle informatie dus voor het bepalen, uitvoeren en zo nodig bijstellen van de perfecte marketingcampagne voor jouw evenement.